Sakáltanya

Fehér aranysakál kölyök


Igazi különlegességnek számít, pár észlelésről lehet csak olvasni a neten... A mostani helyszín: Belső-Somogy.
Egyik este, a több órás várakozás végén pillantottam meg nagyon messze a kiszáradó halastó medrében egy világító, fehér pontot. Próbáltam a teleobjektíven keresztül figyelni, hogy mi is lehet az. Először azt hittem, hogy a környékbeli fehér cica jött le a nádasba vadászni. De olyan más volt a formája az állatnak. Lőttem róla 1-2 képet, mondom majd otthon a számítógépen belenagyítok és jobban szemügyre veszem. Hááát már akkor körvonalazódott, hogy sakál lehet ez. Másnap megint kiültem a meder szélére, szarvasokra vártam, meg titokban reméltem, hogy megint jön az a kis fehér valami. Egyszer csak a szemem sarkából mozgást látok. Óvatosan próbáltam kinézni a nád takarásából, hááát látom, hogy viszonylag közel, 4 fehér sakál kölyök szaladgál, játszik, aztán még egy hagyományos színű is feltűnik. Elképesztő látványt nyújtottak, alig hittem a szememnek. Sikerült néhány fotót készíteni, persze olyat nem, hogy mind az 5 rajta legyen, mert nem volt a gépem olyan pozícióban és ilyenkor nagyon nincs lehetőség helyezkedésre, nem akartam, hogy észrevegyenek. Aztán mentek is tovább, ismerkedtek a világgal. De az élmény az megmarad örökre.


(C) Király Tünde





Sakáltanya

Fehér aranysakál kölyök Igazi különlegességnek számít, pár észlelésről lehet csak olvasni a neten... A mostani helyszín: Belső-Somogy. Egyik...